úterý 1. března 2016

hot 'n' cold


Jsem tak nerozhodná, až je to smutné. Někteří z mých přátel už to znají: jdeme na oběd a já tvrdím, že jsem úplně plná a nic k jídlu si nedám. Poté, co si ostatní objednají, začnu brečet, že mám obrovský hlad a bolí mě břicho. Všichni taktně mlčí a já už se sama v sobě taky nevyznám.

Můj kamarád Vláďa mi jednou řekl: "Terko, ty by sis měla pustit tu písničku Hot'n'Cold od Katy Perry, taky jsi pořád samé 'yes and then no'." To bylo docela přímočaré.

Já vím, že to se mnou asi není lehké. Na druhou stranu, když mluvíme o Vláďovi a Katy Perry, má ji rád a tak se ji určitě jenom snažil protlačit do konverzace. Nebo se vážně snažil upozornit na to, jak jsem při obědě odmítla rýži s tím, že si dám jenom zeleninu a asi tak o šedesát sekund později jsem si šla tu rýži sama nabrat? Nevím.

Co ale vím jistě je, jak těžko se v dnešním světě plném neomezených možností pro něco rozhoduje. Odborníci tenhle jev nazývají "rozhodovací paralýza" (tvrdí moje chytrá knížka Konec prokrastinace od Petra Ludwiga). Stojíte před regálem plným marmelád a ze samého nadšení z té spousty druhů si nakonec žádnou nevyberete. Odcházíte s prázdnou a ještě vás bolí hlava. Kdybychom jako dřív, měli ve všem jedinou možnost, nikdy bychom neuvažovali nad tím, co jsme si nevybrali.

Asi si myslíte, že jsem ten poslední člověk, který by vám mohl radit (viz výše). I přesto jsem se však za ta léta zoufalého váhání něco naučila:

1. Když cítíte, že něco dělat nechcete, nedělejte to.

2. Omezte svoje rozhodování na minimum. To neznamená, že budete střílet od boku, ale stanovte si deadline, do kterého každé rozhodnutí učiníte. Dál už nad tím, jaké to mohlo být, kdybyste se rozhodli jinak, nepřemýšlejte. Tečka.

3. Nebojte se změnit názor, máte na to právo. Jako moje nejlepší kamarádka Hanka, která nám při letní grilovačce tvrdila, že je vegetariánka a pak jsme ji našli samotnou v kuchyni, jak do sebe láduje grilované kuře (btw. kdybyste na něj taky dostali chuť, tak v Kauflandu mají grilovaný kuřata fakt dobrý).






sweatshirt -C&A, jeans and jewelry -TopShop, watch -Skagen.com, bag -from USA

Some of my good friends have already known me. I am so damn indecisive that it hurts. This is a usual situation: It is lunchtime and I say I am not hungry at all. At 12:30 I cry that my stomach hurts for not having eaten for hours. I wonder how come I still have some friends (not many).

A month ago at my friend's house I refused to get more rice for lunch because I didn't feel like eating that much. As soon as I asked for the veggies I realized that steamed carrots aren't enough for me. Poor V. had to bring me one spoon (!) of rice to make me satisfied. He told me afterwards: „Tereza, you are like in Katy Perry's song - first hot and then cold, first yes and then no.”

Maybe he said that because he loves Katy Perry.

Or maybe not. I know how difficult I might be and my hesitation makes things worse. But this is a sorrow of our modern world. It is so full of unlimited opportunities that we are barely able to make any decision. We so desperately want not to miss anything, that at the end, we don't have energy to do nothing. 

I know it is easier said than done, but I have some advice for all of you, who suffers from the same illness as me:

  1. If you don’t give a damn, don’t give a damn.
  2. If you decide for something, don’t think about what you’ve missed. Put all your energy to your goal. Focus on one thing at a time. Only then, you can master it.
  3. If it’s not working, don’t be afraid to change your mind. Another friend of mine, H., ate a whole grilled chicken after she convinced us about being a straight-edge vegetarian. She was not. Instead, she tucked the whole animal inside in a minute.










Autorka: Tereza Nyirendová
Autorka fotek: Zuzana Trojanová

4 komentáře: