úterý 21. července 2015

wannabe cool (Instadisease)



Když se nudím, většinou si prohlížím nové příspěvky na Instagramu. Poslední dobou už s sebou do tramvaje ani nenosím knížky a čtu tak málo jako ještě nikdy v životě. Je to škoda, protože se mi zdá, že z nedostatku intelektuálních aktivit začínám hloupnout. Zírání do telefonu inteligenčnímu kvocientu zrovna neprospívá.
Abyste chápali, jsem docela velký příznivce sociálních sítí. Každý je přece může používat jenom tak, jak chce nebo potřebuje. Třeba jako uměleckou a kulturní inspiraci, seznamku, reklamní portál nebo dost fikaně jako moje kamarádka M., která si dobíjí kredit jednou ročně a odepisuje jen přes Facebook, protože zjistila, že data jsou levnější. Ale zároveň je poměrně lehké nechat se těmahle platformami ovládat.
Já si alespoň jako otrok internetu občas připadám. Objevují se u mě nepříjemné pocity, když si ráno/večer/v pauze na oběd prohlížím všechny ty obrázky humrů k večeři, chlebů s avokádem k snídani a louboutinek k svátku. Mám pocit, že všichni uživatelé Instagramu tráví Nový rok na pláži ve Spojených Arabských Emirátech a léto na Miami beach. Kruci. Je normální, když tohle nedělám? Přiznám se, že mě ta instagramová nemoc docela zachvátila, takže myslím, že je na čase podstoupit menší Instadetox.
Proto v nejbližších dnech raději zajdu na výstavu newyorské street fotograky Amy Arbus do Leica Gallery. A když už jsme u toho, možná si nechám odinstalovat i Messenger a ve volném čase postupně zhlédnu všechny filmy s Leem DiCapriem, které jsem ještě neviděla.

I usually keep scrolling through the Instagram post if I get bored. Lately, I don't even read books while traveling and to be honest I read so little as maybe never in my life. It really is a shame - because - no books, no brains. Peering into the phone display doesn't enhance my intelligence either.
My relationship with social networks is quite warm and I can't say a word against them. In my opinion, one can use them only for those activities that are beneficial for him. Doesn't matter if it's dating or promotion or the way my friend M. use them - she has never any money for calling because she found out that buying data is much cheaper. Social networks themselves cannot be a bad thing.
But sometimes I feel a bit depressed by watching all the pics of lobsters for dinner or avocados on toasts for breakfasts or Louboutin shoes for birthday. Of course, I know that not all of the users experience such extravagance on regular basis, but this Instagram disease caught me anyway. I guess a little detox will be necessary in the next few days. Luckily, I have a plan - I will visit an exhibition of a New York street style photographer Amy Arbus and watch all the movies with Leo DiCaprio I haven't seen yet.

triko - COS, sukně - H&M, čelenka - H&M, kabelka - z USA





Fanděte mi, ať tuhle knížku dočtu do konce prázdnin










Autorka: Tereza Nyirendová
Foto: Michal Cetera /Dearfriends/

2 komentáře:

  1. úplne super článok :) tiež často čumím do Insta a niekedy tam strávim aj niekoľko hodín :D na druhej strane však už vôbec nechodím na FB, za čo si gratulujem. :D

    www.beautiful-savage.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  2. moc se mi líbí to tričko :)

    http://puntikaty-blog.blog.cz/

    OdpovědětVymazat